sábado, 20 de marzo de 2010

Melchor Rodríguez i Josep Alomà


"La meva idea és de puresa, la meva idea és d'un anarquisme on neguem la violència".
Josep Maria Alomà Sanabras, Entrevistes de Jordi Piqué (1982-1985)

"Si per què triomfin les meves idees, m'he de convertir en un lladre o un assassí, jo no ho faré mai, això. Si això és ser feixista, jo sóc feixista".
Josep Maria Alomà i Sanabras, Federació Local de la CNT-FAI (1936)

"La superioritat de les organitzacions, de les idees, es demostra per la força moral de les seves conviccions, mai per l'esperit de revenja o represàlia"
Josep Maria Alomà Sanabras, DT, 7 de maig de 1937

"Se puede morir por unas ideas, nunca matar por ellas".
Melchor Rodríguez García

«Eren molts els que, en sentir parlar d’un anarquista, se l’imaginaven tal i com els havia retratat el lladre primer de Catalunya, Cambó, en descriure el seu famós anarquista de Terrassa, amb barbes, un trabuc a les espatlles, un punyal a les dents i una bomba sota el braç. Però els fets han demostrat tot el contrari. I és que allí on hi ha hagut un anarquista, ha existit un propagador de la igualtat, de la fraternitat i la justícia que s’ha destacat per la bondat dels seus ideals i per l’humanisme de què ha estat impregnat. A la vegada, però, ha estat l’enemic més aferrissat contra els tirans i les tiranies, siguin del color que siguin».
Josep Maria Alomà Sanabras, DT 13-7-1937

No hay comentarios:

Publicar un comentario